اماکن تاریخی یزد

جهانشهر یزد جاذبه ها و اماکن تاریخی و تفریحی و رستورانهای یزد

جهانشهر یزد معرفی و ارائه جذابترین اماکن تاریخی یزد اماکن تفریحی یزد برترین رستورانهای جهانشهر یزد

جهانشهر یزد جاذبه ها و اماکن تاریخی و تفریحی و رستورانهای یزد

معرفی و ارائه جذابترین اماکن تاریخی و تفریحی و برترین رستورانهای جهانشهر یزد

جهانشهر یزد جاذبه ها و اماکن تاریخی و تفریحی و رستورانهای یزد

جهانشهر یزد در این پیج اطلاعات کاملی از بهترین و جذابترین اماکن تاریخی و گردشگری استان یزد به همراه بهترین پیشنهادات و اطلاعات در خصوص غذاهای سنتی یزد و رستورانهای فعال و درجه بندی کیفی آنها دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

جهانشهر یزد اماکن تاریخی صنایع دستی در یزد

صنایع دستی شهر یزد

جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳ ق.ظ

 

صنایع دستی یزد 

از زمانهای بسیار دور زندگی مردم استان یزد، با صنایع دستی عجین بوده است و تا امروز این صنایع مورد توجه صنعتگران، هنرمندان و مردم هنرشناس کشور و جهان قرار دارد.

موقعیت خا ص آب و هوایی ، وضعیت اقتصادی و دور افتادگی از مرکز ، از علتهای روی آوردن مردم به صنا یع دستی بوده که این صنایع از زمانهای بسیار دور تا به امروز مورد توجه صنعتگران، هنرمندان و مردم هنر شناس کشور و جهان قرار دارد .

گرچه بسیاری از این صنایع به فراموشی سپرده شده و یا درحال حاضر با پیشرفت فن آوری این صنایع از شکل و فرم اصلی خود خارج شده است، اما بازهم در بازارهای شهر و کارگاههای صنایع دستی می توان تاریخ گذشته و هنر یزدی ها را مشاهده نمود.

فرشبافی در یزد

عمده ترین صنعت دستی یزد، فرشبافی است . هم اکنون در استان یزد ، نزدیک به 65 هزار دارقالی برپاست و 130 هزارنفر بافنده به این هنر دیرینه اشتغال دارند ، تولید متوسط 5 متر مربع در سا ل به ازای هر بافنده حاصل آن است .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی